فورى سرگرمی واردات سرگرمی بیا تو بخندیم

فورى: سرگرمی واردات سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی پشت پرده استعفا «محمدجواد فتحی» نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس چیست؟

    شاید کمتر پیش بیاید که از مسئولان در کشور عزیزمان ایران کسی استعفا دهد حتی از سوی مدیران و مسئولانی که عملکرد آنها مسئله ساز می شود. فرقی نمی کند هواپیما سقوط ک

    پشت پرده استعفا «محمدجواد فتحی» نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس چیست؟

    پشت پرده استعفا «محمدجواد فتحی» نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس چیست؟

    عبارات مهم : ایران

    شاید کمتر پیش بیاید که از مسئولان در کشور عزیزمان ایران کسی استعفا دهد حتی از سوی مدیران و مسئولانی که عملکرد آنها مسئله ساز می شود. فرقی نمی کند هواپیما سقوط کند، کارخانه های زیادی تعطیل شوند، برخورد تندی از سوی بعضی پرسنل ها با مردم شود و… در همه این موارد، تاریخ ثابت کرده انتظار استعفا کشیدن در کشور عزیزمان ایران انتظار بجایی نیست. جمله ای که بارها و بارها از سوی مسئولان در کشور عزیزمان ایران شنیده ایم این بوده که «وظیفه ما بسیار سخت هست، ساعت ها باید کار کنیم، شبانه روز نداریم، علاقه ای به ماندن در پست خود نداریم ولی ناچاریم به خاطر خدمت به مردم بمانیم.» با همین نگاه است که حتی مسئولانی را در کشور می بینیم که در دهمین دهه زندگی خود قرار دارند ولی هنوز در صندلی مدیریت هستند.

    پشت پرده استعفا «محمدجواد فتحی» نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس چیست؟

    گاه هرچقدر هم عملکرد آنها منفی باشد ولی حاضر نیستند عطای خدمت به مردم را به نفر بعدی بسپرند. با این حال اکنون یک مورد استثنا نیز پیدا شده است هست. استعفا آنهم از نمایندگی مجلس! موضوعی که موجب شد تا بسیاری را متعجب کند! نماینده ای که گمان می کند شرایط جهت خدمت به مردم آنطور که باید و شاید فراهم نیست. محمدجواد فتحی نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران و عضو کمیسیون امید از نمایندگی در مجلس دهم صرف نظر کرد. صحبت های این نماینده خواندنی هست. او راجع به اینکه آیا به چنین تصمیمی رسیده به تابناک گفته:«من به عنوان کسی که حقوق خوانده و با حقوق سروکار دارم، دیدگاهم نسبت به ساختارها باید با مردم عادی تفاوت داشته باشد؛ ولی آنچه می بینم با آنچه باید بشود، تفاوت دارد. دلیلی که باعث استعفای من شده، بحث نظام قانون گذاری و مجلس ناکارآمد هست. امیدوارم این تلنگری جهت بهتر شدن اوضاع باشد.»

    او گفت:«بخشی از ناکارآمدی ها مربوط به ساختار است که مستلزم اصلاح قانون اساسی است و بخشی از آن به آیین نامه داخلی مجلس مربوط می شود که این از عهده مجلس برمی آید؛ البته اگر اراده ای باشد.» فتحی در پاسخ به این که استعفای شما در چه وضعیتی هست، افزود: «هنوز اعلام وصول نشده، ولی دنبال آن هستم که به زودی اعلام وصول شود. فعلا امروز و فردا می کنند و جواب قطعی نداده اند، ولی ناچارند اعلام وصول کنند.» او تصریح کرد: «طبق آیین نامه، نماینده اجازه دارد از سمت خود استعفا دهد و هیئت رئیسه نیز وظیفه دارد یک هفته بعد از تاریخ استعفا، جلسه ای برگزار کرده تا در صحن علنی مجلس بررسی شود.»

    شاید کمتر پیش بیاید که از مسئولان در کشور عزیزمان ایران کسی استعفا دهد حتی از سوی مدیران و مسئولانی که عملکرد آنها مسئله ساز می شود. فرقی نمی کند هواپیما سقوط ک

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به این که آیا در این مورد مشورت هایی نکرده یا کسی مانع از استعفای شما نشده هست، گفت: «دوستان به این عنوان لطف دارند؛ ولی واقعیت این است که عزم من جزم است و پای استعفای خود ایستاده ام و می خواهم در این جلسه دلایل خود را اعلام کنم. نماینده ها هم حق رای دارند و می توانند تصمیم بگیرند که به این عنوان رای دهند یا ندهند.» او در پاسخ به این پرسش که آیا این استعفا مربوط به اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری می شود، اظهار داشت: «ربطی به این عنوان ندارد. استعفا دو محور دارد؛ نخست اینکه در این دو سال، آنچه ما دیدیم تقدیم فروع بر اصول بود و درواقع امور جزئی و موردی و غیر قابل اعتنا بر امور امهات و موارد مهم اولویت داشت. دوم آنکه نظام قانون گذاری ما ایرادهای ساختاری دارد که نمی تواند انتظارات عمومی را برآورده کند. به نظر من، بااهمیت ترین آن مصادره بخش قابل توجهی از صلاحیت مجلس به وسیله نهادهای موازی و نبود قانون گذار دوم مثل مجلس تخصصی است..»

    بارها اصرار، دریغ از اصلاح

    فتحی در پاسخ به این که آیا فکر می کنید استعفا راهکار مناسبی هست، گفت: «چاره ای نیست، چون با این اوضاع ادامه کار امکان پذیر نیست. به نظر من، هیچ فرقی بین مجلس 290 نفره با مجلس 289 نفره وجود ندارد. مهم این است که ما نمی توانیم کار کنیم. الان در مجلس نماینده ها نمی توانند یک نطق داشته باشند، اصلا وقت نطق گرفتن در مجلس یک تخصص خاص می خواهد و افرادی خاص می توانند این کار را بکنند.» این نماینده در پاسخ به این که برخورد جناح های سیاسی داخل مجلس به این عنوان چگونه هست، گفت: «تصور من این هست، ایراداتی که من به این نظام قانون گذاری گرفته ام، به نوعی علیه هر دو جریان سیاسی است و به نظر می رسد، همه این را می دانند، ولی نمی دانم آیا کسی کاری نمی کند.»

    فتحی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما کلید اصلاح قانون اساسی را نمی زنید یا طرح بحث نمی کنید، گفت: «بارها این عنوان مطرح و راجع به آن بحث شده، ولی به جایی نرسیده و اصلاحی صورت نگرفته و حتی هیئتی جهت عوض کردن و اصلاح تشکیل نشده است.» او در آخر خاطرنشان کرد: «وظیفه نماینده این نیست که به یک تبصره از یک ماده ای که مصوب سال 1328 هست، بپردازد. اینها گرهی باز نمی کند، بلکه گره زدن بر گره های کور گذشته هست. به نظر من، کار اساسی همین اصلاح قانون ساختار نظام اداری هست. الان واقعا جهت من پرسش است آیا باید روزنامه کیهان و اطلاعات وجود داشته باشند؟!» این روزنامه ها با هزینه های کلانی که از جیب بیت المال منتشر می شوند، واقعا چه کاری انجام می دهند که سایر روزنامه ها نمی کنند؟ آیا باید شش تا هشت هزار نسخه روزنامه اطلاعات یا کیهان اعتبار بسیار نیرومند از بیت المال داشته باشند که از جیب من و شما و مالیات ما برداشت می کنند؟! شما برآوردی از قیمت ساختمان این دو موسسه بکنید. با توجه به هزینه های جاری جهت این دو روزنامه باید بهای هر یک از این روزنامه ها 50 هزار تومان شود، نه هزار تومان. اینها یک نمونه از ایرادات ساختاری هست. جهت همین، می خواستیم کمیسیون خاص ای تشکیل شود که به این موارد بپردازد، ولی همه اینها به فراموشی سپرده شده است و اصلا در دستور قرار نگرفت. مسائلی از این دست و سخن جهت گفتن زیاد هست، ولی کسی نمی خواهد این حرف ها را بشنود.

    پشت پرده استعفا «محمدجواد فتحی» نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس چیست؟

    استعفای مسئولیت پذیرها

    استعفای این نماینده درحالی است که پیش از این نیز پروانه سلحشوری با حضور در تحریریه «آفتاب یزد» گفته بود که جهت دور بعدی در انتخابات مجلس کاندیدا نخواهد شد آیا که در مجلس فرد تنها می تواند فریاد بزند ولی تصمیم گیری خیر. او در اشاره ای تلویحی از اینکه مجلس آنطور که باید و شاید در مسیر صحیح گام برنمی دارد انتقاد کرده بود. به نظر می رسد بعضی از اعضای لیست امید با دیدن فضای پارلمان و اینکه آنها امکانی جهت اصلاح و عوض کردن شرایط ندارند، خود از این اوضاع ناامید شده است اند و راهکار را استعفا یا عدم میل به به حضور دوباره می بینند. با این حال باید به این نوع تصمیمات احترام گذاشت آیا که دست کم هنگامی که مشاهده می کنند نمی توان به اهدافی که مورد نیاز است دست یافت کلیدواژه «خدمت به مردم» را مستمسکی جهت ادامه حضور یا تمدید دوره مسئولیت خود نمی کنند. از این نوع مسئولان فعلا کم داریم و نمی توان گفت ای کاش بر تعداد آنها افزوده شود آیا که اگر بر تعداد بیشتری این نوع از مسئولیت پذیری افزوده شود در واقع می توان امیدوار بود که بازویی نیرومند جهت اصلاح در میان مسئولان شکل بگیرد. نتیجه چنین روندی این خواهد بود که بعضی به علت حس تنهایی تصمیم به استعفا نگیرند و عطای ماندن را به لقای آن نبخشند.

    شاید کمتر پیش بیاید که از مسئولان در کشور عزیزمان ایران کسی استعفا دهد حتی از سوی مدیران و مسئولانی که عملکرد آنها مسئله ساز می شود. فرقی نمی کند هواپیما سقوط ک

    روزنامه شهروند

    واژه های کلیدی: ایران | قانون | استعفا | روزنامه | قانون اساسی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار