فورى سرگرمی واردات سرگرمی بیا تو بخندیم

فورى: سرگرمی واردات سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خیز جهت بنزین۵۰۰۰ تومانی

    واقعی نبودن قیمت سوخت و حامل های انرژی موضوعی است که در کشور ما وجود دارد و به طور معمول مورد بحث کارشناسان هست. چالش هایی که بر سر این عنوان وجود دارد ولی تمام

    خیز جهت بنزین۵۰۰۰ تومانی

    خیز جهت بنزین۵۰۰۰ تومانی

    عبارات مهم : انرژی

    واقعی نبودن قیمت سوخت و حامل های انرژی موضوعی است که در کشور ما وجود دارد و به طور معمول مورد بحث کارشناسان هست. چالش هایی که بر سر این عنوان وجود دارد ولی تمامی ندارد. از طرفی زیاد کردن قیمت حامل های انرژی و سوخت به خاص بنزین حساسیت بسیار زیادی را در میان مردم ایجاد می کند و به نظر می رسد که اوج رفتن قیمت سوخت به نوعی جهت مردم خط قرمز محسوب می شود و از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان معتقدند قیمت پایین بنزین و فرآورده های نفتی در کشور ما به امر قاچاق سوخت به شدت دامن می زند؛ آیا که قاچاق سوخت جهت قاچاقچی صرفه اقتصادی دارد و قیمت سوخت باید به قیمت کشورهای همسایه برسد تا جلوی قاچاق آن نیز گرفته شود.

    خیز جهت بنزین۵۰۰۰ تومانی

    البته در این میان کارشناسانی نیز هستند که معتقدند در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کم کردن شدید قدرت خرید مردم و زیاد کردن فقر در جامعه، کشور به هیچ عنوان بیش از این کشش زیاد کردن قیمت ها و همچنین زیاد کردن قیمت سوخت را ندارد. با این اوصاف ولی عنوان زیاد کردن قیمت سوخت موضوعی است که چالش های زیادی را در چند وقت گذشته ایجاد کرده هست.

    ** فصل بودجه و بحث زیاد کردن قیمت بنزین

    در همین راستا روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «بعید می دانم قیمت بنزین تا آخر سال زیاد کردن داشته باشد. دو نرخی شدن بنزین خودش مفاسد دارد. کشور ما از لحاظ اقتصادی در شرایط عادی نیست».

    واقعی نبودن قیمت سوخت و حامل های انرژی موضوعی است که در کشور ما وجود دارد و به طور معمول مورد بحث کارشناسان هست. چالش هایی که بر سر این عنوان وجود دارد ولی تمام

    هرسال با نزدیک شدن به فصل بودجه عنوان زیاد کردن قیمت حامل های انرژی از سوی دولت مطرح می شود ولی در دو سال گذشته به علت شرایط اقتصادی و اوضاع معیشت مردم، مجلس با زیاد کردن قیمت بنزین موافقت نکرده است.در حال حاضر نیز که به بودجه ۹۸ نزدیک می شویم باز هم به نظر می رسد که دولت این عنوان را به میان بیاورد.

    تحلیل دولت از این عنوان همان بحث قاچاق سوخت و واقعی شدن قیمت بنزین هست. البته در این میان بعضی کارشناسان معتقدند که آماری که معمولا از قاچاق سوخت در کشور مطرح می شود، آماری دور از ذهن به نظر می رسد و مطرح شدن این بحث ها را حربه دولت جهت زیاد کردن قیمت سوخت می دانند.

    نکته ای که در این میان وجود دارد این است که در حال حاضر شرایط معیشت مردم بسیار سخت و طاقت فرساست و از طرفی زیاد کردن قیمت بنزین و حامل های انرژی بر قیمت سایر کالاها نیز موثر خواهد بود؛ این در حالی است که بعد از ایجاد نابسامانی ها در بازار ارز و زیاد کردن بی رویه قیمت ها و همچنین خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم ها بر کشورمان، با زیاد کردن قیمت تورم و گرانی بی رویه کالاها مواجه شده است ایم و همین امر به عناوین متفاوت فشارهای زیادی را بر مردم اعمال کرده است.

    خیز جهت بنزین۵۰۰۰ تومانی

    با این حال مشاهده می کنیم که دولت با ارائه آمارهایی نظیر خروج روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق از کشور و با توجیه قیمت پایین آن نسبت به منطقه تلاش دارد دلیلی موجه جهت زیاد کردن قیمت سوخت هم جهت مجلس و هم مردم پیدا کند. در حالی که پذیرش چنین چیزی از طرف مردم تحت فشاری که قرار بوده است دولت در این اوضاع بد اقتصادی و شرایط تحریمی با بسته های حمایتی اجازه ندهد فشار مضاعفی را مجبور شوند، هیچ منطقی ندارد.

    ** راهکار دولت

    واقعی نبودن قیمت سوخت و حامل های انرژی موضوعی است که در کشور ما وجود دارد و به طور معمول مورد بحث کارشناسان هست. چالش هایی که بر سر این عنوان وجود دارد ولی تمام

    به نظر می رسد در شرایط فعلی به علت تحریم های نفتی و کم کردن میزان فروش نفت کشورمان دولت با کسری بودجه مواجه خواهد شد و جهت تامین این کسری به عناوین متفاوت به دنبال راهکارهایی است که بتواند درآمد کافی جهت سال آینده داشته باشد و از طرفی بتواند فشارها را بر مردم کم کردن دهد. در این خصوص دو نرخی شدن قیمت بنزین پیشنهادی است که بارها در جلسات مطرح شده است ولی تا به امروز در حد حرف و سخن باقی مانده و هنوز به صورت مکتوب و در قالب لایحه به مجلس ارائه نشده هست. ولی همان طور که گفته شده است با رسیدن وقت تصویب بودجه ۹۸ به طور حتم این بحث نیز دوباره مطرح خواهد شد. البته چندی پیش رییس شرکت برنامه و بودجه گفته بود که دولت جهت زیاد کردن قیمت حامل های انرژی در سال ۹۸ پیشنهادی ندارد.

    ** توضیحات وزیر نفت

    طبق آمارها میزان مصرف بنزین در کشور از خط قرمز رد شده است است و بعضی کارشناسان علت این امر را قیمت پایین بنزین در کشور می دانند. با این حال با وجود اینکه بارها از سوی مسئولان مطرح شده است که بازگشت دوباره کارت سوخت به علت زیاد کردن کنترل و نظارت بر مصرف بنزین است ولی باز هم بعضی معتقدند که این اقدام در جهت سهمیه بندی بنزین و زیاد کردن قیمت آن هست. در این خصوص وزیر نفت گفته است که راه اندازی کارت سوخت ربطی به قیمت و سهمیه بندی ندارد فقط می خواهیم جلوی قاچاق را بگیریم. بیژن زنگنه راجع به میزان ذخیره بنزین گفته بود: اکنون در این فصل میزان تولید کفاف می دهد. دولت لایحه داده ولی هر گونه افزایشی در قیمت حامل ها در مجلس تصویب می شود.

    خیز جهت بنزین۵۰۰۰ تومانی

    ** آینده سهمیه بندی چه می شود

    این روزها زمزمه هایی شنیده می شود که مساله سهمیه بندی و همچنین زیاد کردن قیمت سوخت در حال طی فرآیند نهایی خود هست. این طور که به نظر می رسد اجرایی شدن این طرح در آینده ای نزدیک چندان دور از انتظار نیست. تا چند وقت گذشته و پیش از سال ۹۷ نمایندگان مجلس در کمیسیون انرژی اغلب با دو نرخی شدن و زیاد کردن قیمت بنزین مخالف بودند و اعلام کرده بودند که دولت و مجلس هیچ طرحی مبنی بر زیاد کردن قیمت بنزین، چند نرخی کردن و سهمیه بندی آن ندارد و به همین جهت مجلس اجازه زیاد کردن قیمت بنزین را به دولت نخواهد داد ولی به نظر می رسد که در حال حاضر نمایندگان مجلس نیز با این عنوان موافق باشند.

    طبق گفته نمایندگان مجلس اگر مصرف بنزین همچنان اوج رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد. البته نمایندگان گفته اند که اکنون سهمیه بندی بنزین در دستور کار نیست، ولی به عنوان یک فرض احتمالش وجود دارد. پرسش مهم این است که آیا با اینکه دولت و مجلس کمتر از چهارماه گذشته عدم زیاد کردن قیمت و سهمیه بندی بنزین را به طور قطعی اعلام کردند اکنون از احتمال عوض کردن آینده بنزین صحبت می کنند؟ باید گفت علاوه بر اینکه قیمت بنزین در کشور عزیزمان ایران واقعی نیست و با وجود اینکه سال ۸۹ دولت نهم رسما شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و ارائه حامل های انرژی با قیمت اصلاح شده است از ۲۸ آذر را اعلام کرد که در این قانون آینده نگری شده است بود قیمت سوخت به صورت هر سال و طی پنج سال باید ٢٠ درصد زیاد کردن پیدا کند تا به ٩٠ درصد قیمت بین المللی یا فوب خلیج فارس برسد؛ اتفاقی که تا کنون رخ نداده است.

    موضوعات دیگری در اتخاذ این تصمیم دخیل هستند. در خصوص عنوان زیاد کردن قیمت بنزین علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی به «قانون» گفت: هنوز برنامه ریزی مشخصی جهت زیاد کردن قیمت سوخت در کشور انجام نشده و جلسات در این زمینه در حال برگزاری هست. به نظر می رسد که در صورت تصمیم گیری جهت زیاد کردن قیمت سوخت تصمیمات به گونه ای گرفته شود که مصرف بنزین تا ۶۰ لیتر در ماه با قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان و از ۶۰ لیتر تا ۱۲۰ لیتر به قیمت هرلیتر دو تا سه هزار تومان و بالای ۱۲۰ لیتر به قیمت هر لیتر ۵۰۰۰ تومان فروخته شود.

    واژه های کلیدی: انرژی | بنزین | اقتصادی | قاچاقچی | سال آینده | سوخت قاچاق | تصویب بودجه | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار